Wednesday, November 30, 2011

Nikmat & Perjalanan Pengalaman Ngeri

hey sumorang :)

lame tak update . busy . biasalah dunia student . eceh . orang lain ? busy jugak kan ?  biasalah aku kan over . last entry nasi pak arab . aku sendiri terasa bagai nak muntah tengok entry tu . kekawan retis lain berlumba-lumba update belog bercerita tentang kisah belajar di tempat baru . aku ? senyap sepi . sampai ade yang terlupa akan belog ni . terlupa belog tak mengapa . jikalau terlupa aku ? =.="

tapi kali ni aku nak berkongsi kisah . kisah pengalaman ngeri . sebenarnya tak ngeri . tapi tak mungkin dapat kulupakan . kerana kesan ada sampai hari ini . kesian kan ? eh tak cerita lagi dah kesian . tapi bagi sesiapa yang ade yang follow fb atau twitter lassie mungkin sudah tawu tentang lassie ade injury di bahagian kaki belah kanan.

yup . dua minggu lepas lassie ade injury di bahagian kaki . terkehel aka terseliuh . kejadian berlaku ketika permulaan kelas di mana saat kaki comei ini melangkah keluar dari kelas dan tetiba terseliuh . secara tiba-tiba . maka selepas tu tak dapat lagi  fokus sepanjang pembelajaran . sakit berdenyut-denyut menyusuk kalbu .

baru membengkak

di fikiran hanya memikir mungkin hanya terkehel biasa tapi rase takot jika melarat . sepantas kilat terus pergi ke pusat kesihatan dan berjaya dapatkan mc selama 2 hari . seronok bukan ? tapi 2 hari tak memandai . sakit nya bukan kepalang . jalan berpaut pada yang kukuh . tapi tak semua yang kukuh tu ada sentiasa untuk kita . bunyi seakan mengeluh , bukan mengeluh . tapi dugaan untuk menghadapi hidup sendiri .

saat membengkak dengan maju,

namun masih ada yang sudi di kalangan yang tidak peduli . terima kasih daun keladi untuk rakan yang mengambil berat . seminggu berlalu , bengkak maken melarat, air mata kian kering di pipi . keputusan untuk pulang ke kampung semakin tekad . pulang untuk berurut .

saat berurut sakit bagai ditimpa-timpa beban ke atas tubuh ini . tetap ku tahan . dan petua diberi oleh mak kesayangan aku . pucuk betik digaul dengan kapur . ku turutkan walau di hati terase geli . geli kerana rupa nya seakan lumut di tepi laut ? eiyuuuu . lumut di kaki ku ? oh tidakkkkk !


dah seminggu telah pun berlalu juga . bengkak semakin surut  . aku telah boleh berlari . namun masih tak mampu untuk menggunakannya secara lasak . tekanan . yup ! tekanan . lagi tekanan kerana aku tak mampu lagi untuk sempurna duduk antara dua sujud di dalam solatku . secebis nikmat telah ditarik . namun aku berharap agar nikmat ini dapat kuperolehi semula . untuk meneruskan kehidupan sebagai seorang hamba di muka bumi ni .

saat menulis entry , masih lagi berada dalam keadaan kurang sihat . doakan saya wahai rakan seperjuangan . maaf jika pertuturan terlalu aneh saat ini taman hati telah terabai . hah . mengarut !

5 comments:

  1. smge cepat sembuh ye lassie!
    =)

    ReplyDelete
  2. err agak 'seram' laa tgk pix yg last tuuu hoho :D

    ReplyDelete
  3. dapat rasa kesakitanyya :(( huwaa sakit tuuuuuuuu sbb ynn pnah alami tekehel mcm tu la wuuu

    ReplyDelete
  4. Aduhai.. Kesiannya sayam ku ini.

    Semoga cepat sembuh ya. Jgn gunakan kaki dengan lasak ye!

    ReplyDelete

Thanks for comments . You're wonderful :)

 


Power by Blogger